BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 27, 2007

THE BIG NEWS is..........

Previously in my entry Ohhh Cyber Ku Berapi I mentioned that I was very very busy that day that I almost got my kitchen burnt down....Alhamdulillah it's all safe and no casualty, just a black smokey wall and ceiling still remain( I'll paint before I leave Jordan ).

Let me tell you what made me so busy that day and I'm still very busy and will be very very busy next month....

My SON , ZAID is getting married this July.... Yeap, I'm going to be a mother /'monster' - in- law in less than a month....

At first the wedding is scheduled next year after my future DIL completed her studies. However, Zaid and her fiancee made up their mind to tie the knot this year..somewhere in September.When they told my hubby and I their plan, we decided to agree with it but with a little change... the ceremony is done in July.

Reasons ????

* I've planned and booked the tickets to fly home early September and I won't change my plan and plane since I've a very important matter waiting for me backhome.

* My darling hubby won't be back here in September as we both had planned to fly home together and he will spend a month helping 'setting' my life/house back in Malaysia before resumes his work by mid Ramadan ( not coming home in Syawal .... sob, sob,sob ).

* I feel relief if Zaid is already married by the time I'm flying home since he wants to remain here in Jordan for a few years and starts his life here...it's been his plan all along.

Alhamdulilah my future besan have agreed the akad nikah will take place here end of July and the feast will be next year at their place and mine ( backhome ).

Who says the history will never happen again????

In this case , it happens again.... of course with a slight difference..... hey..history is never the same lahhhhh...

I got married so young .. a month before my 20th birthday and my hubby is even younger, 8 months before his 20th birthday and both of us were still struggling completing our first degree then.

Now, our son, Zaid and his fiancee both are already 21 and Zaid had completed his degree and the bride-to- be is going to finish next year.....

I never thought my son or daughter will be married at a young age... but .... I did, we did......

So, now I think you understand why I was so hooked up to the PC with so many persons to call, a lot of matter to confirm, plan, review bla bla bla bla ...........

The akad nikah will take place here and we'll hold a little reception , InsyaAllah. To my friends here in Jordan, InsyaAllah I'll let you guys know when the ceremony will be.... of course all of you will be invited.

For you guys , my bloggers backhome, InsyaAllah, I'll invite all of you to the wedding feast next year at my place in Kemaman.

I'm hoping that everything is going on well and may Allah bless this holy wedding ceremony...... Ameen.

35 comments:

Ajzie said...

Ucapan selamat pengantin baru..(in advance) buat Zaid n isteri.

Moga di permudahkan segala urusan Kak Rina utk majlis itu nanti..

Salam

zlaa said...

Salam. Congratulations MIL/MonsterIL to be. Semuga semua urusan dipermudahkan. Macamana agaknya perasaan nak dapat menantu ni ye?

NURAZZAH8 said...

Woww....! Going to be 'Monster' in Law huh!!?? No laahhh... u r not that kind... so congrats to all of you, aid & wife-to-be, you & hubby , and the rest of your family...so akan bertambah lagilah anak you seorang lagi.... mesti semakin meriah kan...

(Hurm... I must prepare myself lah macam ni... manalah tahu kot, kot nanti anak dara atau anak bujang I tetiba balik cakap ....O O mama ... saya mahu kahwin..(baca macam nyanyi lagu tu..)..) lepas tu kena prepare pulak, nak kena panggil ...nenek... ehh... nanny ..lah...
hehehe

NURAZZAH8 said...

Woww....! Going to be 'Monster' in Law huh!!?? No laahhh... u r not that kind... so congrats to all of you, aid & wife-to-be, you & hubby , and the rest of your family...so akan bertambah lagilah anak you seorang lagi.... mesti semakin meriah kan...

(Hurm... I must prepare myself lah macam ni... manalah tahu kot, kot nanti anak dara atau anak bujang I tetiba balik cakap ....O O mama ... saya mahu kahwin..(baca macam nyanyi lagu tu..)..) lepas tu kena prepare pulak, nak kena panggil ...nenek... ehh... nanny ..lah...
hehehe

Kak Elle said...

tahniah tahniah....woi future mother in law:)

congrats in advance to Zaid and fiancee semoga mahligai yg akan dibina berkekalan keakhir hayat....amin.

next year in kemaman???....hehe invite or not here I come....hahaha

Sastri said...

salam kak... tahniah kerana akan menyambut menantu tak lama lagi... semoga segalanya berjalan dengan lancar...

mommy said...

dulu berhingus je rupenye dah nak kawin rupenye anak bujang mama tu ek..
hope sumenye berjalan lancar n kata kat pengantin kalau nak hadiah tunggu i balik mesia nanti..^_^

silversarina said...

ajzie,

Timakasih atas ucapan tahniah!!

p/s : nanti akak reply ur emel... tengah nak survey jubah/abaya tu..



+++++++++++


zlaa,

Thanks... kalau semuanya baik, jadi MIL lah i, kalau tak Monster IL lah I..:)

Perasaan ?? ... I tak nak tuaaaaaaaa !!!!!

silversarina said...

nurazzah8,


Kena bersiap sedia dari sekarang... ramai tu...8 . kot nanti berderet kawin sekaligus, dapat cucu 5 setahun... baru ye nenek sana nenek sini.... tak pe maintain nenek cool ...hehe.



+++++++++++++


kak elle,


Thank you , thank you.

Nanti jemput mesti datang ekk :)

silversarina said...

sastri,


Thanks dear.... you bila lagi ??



++++++++++++


princess dear,

Sian you tak de, tak pe simpan duit nanti beli hadiah besar bagi tahun depan...

Ajzie said...

Saya nak beli tau...harap tak salah faham..

Kalau ada bawa balik ke Msia utk jualan lagi best...jgn lupa info saya nanti ok..

salam

maklang said...

Salam...

tahniah untuk semua..MIL, FIL, DIL, SIL,...semuanya laah...

KAlau nanti buat kat Kemaman, sape2 nak tido kat rumah Maklang...boleh laakan...

Umi Hazim said...

salam. tahniah kak. nk berkenduri dh akak.

tambah sorang lagi anak. pas ni kena get ready nk kena panggil nenek la plak. heheh...

Anonymous said...

Tahniah

Nk mintak tolong bgtau yea

FabulouswithAs said...

congrats!!
hehe..musim org kawen ...
nk g nanti kt amman!
dah lame xg org kawen nih..

zino said...

memang shah sibuk ni.. tahniah..

Anonymous said...

Wah, dah tak sabar tu:)
Tapi kalau dah buat keputusan, eloklah disegerakan. Semoga bahagia berkekalan.
Tahniah, Kak Rina.

Mulan said...

tahniah, tahniah... nanti kasi kami tengok gambar ya. kemaman ya.. harap2 kami dapat pi kendori tu.. (he he, kak rina jemput semua kan..)

(^_^)

Anonymous said...

salam..
tahniah utk mkcik bakal dpt menantu..n tahniah utk zaid..sahabat sejati yang 'dah langkah bendul' nieh..he2.doakan sy spaya cpt jg majlis..:)

The.Libyaman said...

hehe pelik jugak saya dulu bila dah bertunang plan nak nikah di BolehLand sedangkan maknya ada depan mata lg pun bukan senang nak dapat sijil nikah yang special x mcm org lain kan? mabruk muqaddam.

Mama Sarah said...

semoga dipermudahkan setiap urusan. gembira betul berita ni :)

Anonymous said...

Wah rina dah nak bermenantu.. bagus bagus.. tahniah to you and zaid too..

nanti jemput2lah bila buat kenduri kat kemamang tu ya..

NBK466 said...

Best of luck organizing the wedding.... Tambah besar keluarga LUJ nanti... Menantunya org KITA or...?

MAMAMIA said...

Congratulations...

Muda2 lagi dah nak dapat menantu. U ni memang semua awallah...

Zaid must have got his confidence in marrying young fr seeing his parents' success in doing so.

Menantu org mane?

Unknown said...

Hi Loveujordan,

Congrats future MIL..he he. Gosh! You married earlier than me. You before 20? Me 21..he he. Exactly 13 months later, at 22 I became a mom! Didn't you feel we were still infants then? Tu lah...love conquers all kan. Anyway I know how busy you must be.

For today's standards anything early 20s is early lah to get married. People expect us to finish our studies first kan?

Mimiamilia said...

Tahniah untuk akak dan zaid..
:)

J.T. said...

Hi Sarinah

Congratulations! Wow.. mother in law soon.

Referring to Ruby's comment about marrying at an early age these days, I thought 21 was the youngest I came across until I met a couple two years ago.
The girl was 17 and just out of high school (U.S.) and the boy was 19 and just joined the military. Love conquered them. :)

Anonymous said...

huhuhuhu
great!
thniah kt cik ina..
hehehe
]sy bole pg insyaAllah kenduri thn dpn..
but make sure..not in july plz...btla bln 8..huhuhuh

Unknown said...

I tertinggal bot ke kak Rina...anyway, Selamat menyambut menantu...tahniah...bertambah ahli keluarga akak...

Kemaman? WEhhhh best tu tempat tu...

Take care kak..

silversarina said...

ajzie,

ok. InsyaAllah nanti akak bagitau thru emel. buat masa ni busy sikit.


++++++++++


maklang,

ohh thank you maklang.... offer B&B .


+++++++++++


mmj,

tq... bertambah ahli keluarga , big happy family :)



++++++++++++


suweileh,

thanks... chef ramsey nak catering ke ..virginia jadi mak andam...hehe.


+++++++++++++


asma',


Nanti datang tolong basuh pinggan tau.... gotong-royong, upah buah tut :)



++++++++++++


zino,


SAH sibuk !! nanti zino pulak sibuk .

silversarina said...

hazia,

timakasih, nanti datang ye !



+++++++++++++


mulan,


jemput tak kira kat mana, janji bloggers sporting .



+++++++++++


hazimin,


jangan balik kampung dulu tau , kena jadi pengapit biar menjangkit cepat kawin :)

+++++++++++


ummi,


InsyaAllah, kenduri tu nanti I tak lupa jemput you.

silversarina said...

nbk466 and mamamia,


menantu den orang kito jugak, nogoghi 9...

Thanks for the wish.



++++++++++


ruby ahmad,

Thank you... when we think back , kita survive kawin awal , why can't they ??

I yang nervous ... nak jadi nenek tu yang phobia...hehehe.


+++++++++++


j.t.,

Thank you very much.

Wow, american married at a very young age is something unbelievable.

I remember my grandma's era, 18 is already 'andartu'..

silversarina said...

saffaa,

thanks. Nanti kalau makcik buat masa you ada kat kemaman, boleh jadi tukang bagi bunga telur :)


++++++++++++


raden galoh,


thanks.Kemaman memang best, jemput nanti datang ye..

Anonymous said...

berita gembira yang tentu pemiliknya dan keluarganya senyum sampai ke telinga...:)

waah..so young...jeles betul kat zaid..heheh..sendiri punya entah bila..takde rezeki dulu...kahwin dgn 'zaujah' lain je lahh...

anyway, alfun mubarak 'alaihima..

:) tahniah menantu sulung...menantu akan datang bila plak?

fsj said...

assalamualaikum auntie.
harap betol kot panggil camtu :D

this is my 1st time viewing ur blog and i find it's very interesting, dan lagi best bile tau autie org kemaman, autie kemaman kat mane? saye pun kemaman gak :)